Odwet. Zemsta ważniejsza niż życie.- Darcy Trigovise

 Nie kłamałam po to, żeby oszukać własne dzieci. Kłamałam, żeby nie cierpiały. łamałam, ponieważ je kochałam i zrobiłabym dla nich wszystko.

 

Tytuł: Odwet. Zemsta ważniejsza niż życie.


Cykl: -


Liczba stron:348


Wydawnictwo:Wydawnictwo WasPos

 

Nigdy nie byłem dobrym człowiekiem.
Kradłem, piłem, imprezowałem – to był sens mojego życia. To wszystko skończyło się pewnej nocy, kiedy napad nie przebiegł zgodnie z planem, a rano obudziłem się z raną od noża i kajdankami na rękach. Dziesięć lat. Spędziłem dziesięć lat w więzieniu. Przetrwałem tylko dzięki planowaniu zemsty. Nie byłem już tym samym chłopakiem. Sensem mojego życia stał się odwet na tych, którzy niegdyś byli mi jak bracia...

Zawsze byłam dobrą dziewczyną.
Uczyłam się, byłam grzeczna, uprzejma i optymistycznie patrzyłam w przyszłość. Później trafiłam na złego mężczyznę. Mężczyznę, który miał mnie kochać i chronić, a jednak to ja musiałam chronić przed nim siebie oraz nasze dzieci. Dwanaście lat. To trwało dwanaście lat, zanim los się do mnie uśmiechnął. Ale zmieniłam się. Nie byłam już tą samą dziewczyną. Sensem mojego życia stały się dzieci i zapewnienie im wszystkiego, czego potrzebują. Wtedy znów trafiłam na złego mężczyznę...

Nienawiść, niechęć, pożądanie, miłość. Cięte riposty i odrobina humoru.

Dwie skrzywdzone dusze. Dwa złamane serca. Jedna miłość i jedna zemsta, która może zniszczyć wszystko...  

(opis z Lubimy Czytac.pl)

W życiu czasami tak się zdarza, że nie wszystko układa się tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Czasami jest to od nas niezależne, a czasami popełniamy błędy, nie do końca myśląc o konsekwencjach.

Ariana pomimo młodego wieku już wiele przeszła. Jednak z całej tej historii są pozytywy w postaci cudownych bliźniaków, które są całym jej życiem. Przez wiele lat była zdradzana, bita i można by to nazwać wykorzystywana. Na szczęście jej mąż trafił do więzienia za spowodowanie poważnego wypadku pod wpływem środków odurzających. Poczuła się wtedy wolna. Mogła wrócić do ukochanych dziadków, którzy ją wychowywali i teraz również pomogli wstać na nogi. Kobieta obiecała sobie, że nigdy więcej nie zaufa mężczyźnie i liczą się tylko dzieci. Jednak gdy do ich rodzinnej firmy zostaje zatrudniony Cornelius, dziewczyna czuje się totalnie zdezorientowana w sercu.

Cornelius wiele lat płacił za swoją głupotę i błędy rodziców. Wpadł w nieodpowiednie towarzystwo tylko dlatego, że chciał się wyrwać z domu, gdzie jego rodzice ciągle pili. Koniec końców znalazł się w więzieniu i gdy z niego wyszedł, musiał spełnić warunki zwolnienia, czyli przede wszystkim znaleźć pracę. To nie było wcale takie łatwe. Kto chciałby zatrudnić byłego kryminalistę? Szczególnie z jego wyglądem. Na kogo nie spojrzy, ten ucieka ze strachem. Musi jednak coś znaleźć, jeśli chce wdrożyć swój plan, na którego realizację czekał tyle lat. Gdy udaje się do sklepu rodzinnego, naszej bohaterki jej dziadek postanawia dać mu szansę i go zatrudnia. Rozumie błędy z przeszłości oraz totalnie nie robi na nim wrażenia jego wygląd. Wtedy poznaje jego wnuczkę, przez którą wszystko może się zniszczyć.

Mimo początkowej ogromnej niechęci Ariany do Corneliusa dziewczyna w końcu się do niego przekonuje. Jednak nie chce mu ani zaufać, ani mieć więcej do czynienia niż potrzebne to w pracy. Czy z czasem mężczyźnie uda się przełamać ten wielki lodowaty mur i dotrzeć do jej serca? Z drugiej strony czy on zaniecha zniszczenia sobie resztki życia, wykonując swój plan, który obmyślał tyle lat?

Książka jest cudowna! Nie dość, że historia całkowicie wciąga i porusza, to oczywiście żadna książka tej Autorki nie może się obyć bez humoru, który potrafi doprowadzić wręcz do łez. Jest dość gruba jednak czytanie tylu stron to sama przyjemność i powiedziałabym nawet, że i tak jest mi wciąż mało. Okładka książki jest dość tajemnicza i właściwie widzimy, tylko twarz mężczyzny powiedziałabym z błyskiem w oku, który nie do końca wiemy, co może oznaczać. Czy to bardziej książka o miłości, czy może jednak zemście na wspólnikach sprzed lat? Stwierdziłabym, że chęć zemsty Corneliusa jest przeogromna tylko czy w dalszym ciągu przy bliższym poznaniu Ariany i jej dzieci wciąż uda mu się na tym skupić? Po poznaniu jej przeszłości wręcz pragnie, by mogła czuć się bezpiecznie i być szczęśliwą. Akcja powieści toczy się odpowiednim rytmem i nie jesteśmy w stanie pogubić się w czasie. Mamy również podzielone rozdziały na te z perspektywy zarówno Ariany, jak i Corneliusa. Na szczęście co często występuje w takich sytuacjach, nie ma powtórzenia tego, co się dzieje przez co, nie musimy czytać tego samego dwa razy, chociaż z innej perspektywy. Po prostu nie ma nudy! Cały czas coś się dzieje. Cały czas możemy czuć się w napięciu, bo nie wiemy, co się wydarzy i jak to się skończy. Ogromnie polecam! Nie mogę doczekać się kolejnych książek Autorki!

 

Za możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu oraz Autorce:

 

2 komentarze:

  1. Witam serdecznie ♡
    Brzmi bardzo interesująco :) Myślę, że to może być książka dla mnie! Uwielbiam takie historie :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji czytać tej książki. Czuję, że mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zaczytana Ola , Blogger