Ilias- Małgorzata Falkowska

Poczułem, jakby ktoś doczepił mi skrzydła. Jakby dano mi drugie życie lub co najmniej próbę naprawy tego, co w życiu spieprzyłem. A spieprzyłem wiele. Moje życie było jedną, wielką gównianą kulą, którą chciałem zmienić w coś wyjątkowego i ona miała mi w tym pomóc. Była moją muzą. Moją boginią na tej greckiej wyspie.

Tytuł: Ilias


Autor: Małgorzata Falkowska


Liczba stron: 285


Wydawnictwo: Editio Red





Gorący romans na jednej z greckich wysp
Miłość nie szuka podobieństw, wystarczy jej wzajemne przyciąganie!
Gabi ma dziewiętnaście lat, niedawno zdała maturę. Równocześnie z egzaminami maturalnymi zakończyła się jej znajomość z Markiem — dwuletni związek, w którym pokładała nadzieje. By nie myśleć o niepowodzeniu, prosi ciotkę pracującą w biurze podróży o pomoc w znalezieniu zajęcia z dala od domu. Kobieta proponuje Gabi pracę animatora w jednym z hoteli na wyspie Kos. To właśnie tam dziewczyna poznaje Iliasa, który w ramach kary musi pierwszy raz w życiu pracować. Jednak jako syn właściciela hotelu postanawia się nie przemęczać — żyć beztrosko, jak dotychczas, i wciąż szukać seksualnych wrażeń. Mimo niechęci do pracy zgadza się pomóc Gabi — i skrada jej serce. Przemilcza tylko kilka tajemnic. Tymczasem przeszłość obojga nie da o sobie zapomnieć.
Jak skończy się historia, której bohaterowie rzucili na szalę miłość i kłamstwo?
(Opis z Lubimy Czytać) 


Kiedy byłem przy niej, stawałem się zupełnie innym człowiekiem. Delikatnym, wrażliwym, a nawet czułym. Przy niej byłem popierdoloną wersją Iliasa, której chciałem się wyzbyć. Za bardzo przypominała mi ona o Mado. O jedynej dziewczynie, której skłonny byłem oddać całe swoje serce, tylko po to, by zmiażdżyła je w swej dłoni, wypuszczając z niej drobne kawałki, których nie da się już posklejać.

Ilias to bogaty chłopak, któremu niczego w życiu nie brakuje. Jego ojciec jest właścicielem wielu świetnie prosperujących hoteli,dlatego też wyciąga syna z wielu kłopotów, a i stać go na imprezy, czy drogie auto. Ale gdy w końcu cierpliwość ojca się kończy, po kolejnej stłuczce, Ilias zmuszony jest podjąć pracę, by zarobić na naprawę. Nie jest to ciężka praca,ma być animatorem w jednym z hoteli. Ilias to też kobieciarz. Wszystko przez jedną kobietę, która okazała się niewartą uczuć chłopaka. Seks jest jego sposobem na odreagowanie i dobrą zabawę. Pozbawiony możliwości chodzenia na imprezy, wchodzi w romans z jedną z animatorek. Tylko czy dla dziewczyny też jest to „tylko seks”? Ilias na swojej drodze zaliczył wiele dziewczyn, nawet tych pracujących w hotelu, przez co ma nie najlepszą opinię. Gdy do hotelu przyjeżdża Gabi, polka,która jak i on ma zostać animatorką, coś w Iliasie zaczyna się dziać. Pogoda mu się i sprawia, że chłopak chce poznać ją lepiej. Jednak ona jest zimna i niedostępna. Z każdym kolejnym dniem, trochę bardziej zbliżają się do siebie, ale los bywa przewrotny. Tajemnice, kłamstwa, to wszystko sprawia, że ta dwójka rozchodzi się i znów jest razem. Ale są rzeczy, których łatwo nie można przyjąć do wiadomości. Jak potoczy się ich związek, i czy będzie to happy end dla dwójki zagubionych i skrzywdzonych osób. Ilias jest przystojniakiem. Facetem, który może mieć każdą kobietę i wykorzystuje to z premedytacją. Ale w głębi duszy to dobry, pomocny i pracowity (jeśli chce) chłopak.

Gabi to świeżo upieczona maturzystka. W swoim życiu ma kochających rodziców i cudowną starszą siostrę, z którą dogaduje się znakomicie. W jej życiu jest również Marek, który jest dla niej całym światem. Tyle że ona dla niego przestała być tym światem. Brutalna prawda o zdradach i związku z inną stanowczo zrzuca Gabi z różowej chmurki zakochania. Dziewczyna jest zrozpaczona, a rodzina mimo iż załamana stanem córki, to cieszą się, że nastolatka uwolniła się od gburowatego chłopaka. W związku iż są to najdłuższe wakacje w jej życiu, a nie ma nic lepszego do roboty, jak użalanie się nad sobą, postanawia znaleźć pracę i wyjechać. Decyduje się na Kos i bycie animatorką. Nawet jej siostra się cieszy i zmienia plany, przylatując do niej na wakacje, by mogły choć trochę czasu spędzić ze sobą. Po przyjeździe na obcą wyspę dziewczyna czuję się samotna, ale szybko odnajduje się w nowej pracy. Jedynie Ilias denerwuje ją niemiłosiernie, przypominając jej...Marka! Ale gdy poznaje chłopaka bliżej dostrzega różnice między ta dwójką. Ilias jest inny. Tylko czy aby na pewno? Ma tajemnice, które gdy przypadkowo wychodzą na jaw, dziewczyna się znów od niego odsuwa. Ilias miesza w jej sercu i głowie. Jednak czy jest odpowiednim kandydatem na chłopaka, a może coś więcej? Gabi to dobra, ale skrzywdzona okropnie kobieta. W swoim młodym życiu przeszła okropne rozczarowanie płcią przeciwną i teraz boi się zaufać i oddać serce nieodpowiedniej osobie.

Styl i akcja jak najbardziej przypadły mi do gustu. Nie było zbędnych opisów, a rozdziały zajmowały bardzo nie wiele miejsca, więc spokojnie można było odłożyć w dogodnym dla siebie momencie.
Okładka również jest ładna i zachęca do sięgnięcia po powieść.
Historia Iliasa i Gabi to lekki, wakacyjny romans. To coś co ma szansę na coś więcej, ale tylko od bohaterów zależy czy sobie zaufają i postanowią zaryzykować. To dobra książka na letnie wieczory. Serdecznie polecam.

Po raz pierwszy na Kos byłam szczęśliwa. A może nawet więcej niż szczęśliwa.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu. 
 

7 komentarzy:

  1. Myślę,że książka mogłaby mi się spodobać. Zatem pewnie się na nią skuszę. Romans na wakacje jak znalazł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mocno wciągnęła mnie ta książka! Ostatnio właśnie skończyłam ją czytać. Polskie autorki mocno mnie ostatnio zaskakują ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapewne w wolnej chwili sięgnę po tę pozycję :)

    https://entomberemoreux.blogspot.com/2019/04/zycie-na-wsi-czy-w-miescie.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepaspr za książkami ale ta wydaje się być bardzo fajna. Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tę książkę w planach, więc jestem ciekawa swoich odczuć na jej temat :)
    Bardzo ciekawy blog i świetne recenzje. Dodaję :)
    Pozdrawiam, Pola.
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zaczytana Ola , Blogger