Hulia. Nieidealni- Anett Lievre

Skamieniałam, czując na sobie wzrok i słysząc głos z melodyjnym, typowo amerykańskim akcentem, wyrażającym zmęczenie i wściekłość.

 

Tytuł: Hulia. Nieidealni


Cykl: -


Liczba stron:491


Wydawnictwo:Wydawnictwo WasPos

 

Połączyło ich przypadkowe spotkanie, a potem namiętna noc, która nie zakończyła się tak, jak sobie zaplanowali. Rozstali się, mając nadzieję, że nigdy więcej się nie spotkają. Jednak przewrotny los z nich zadrwił, splatając ich ścieżki w coraz nowsze zbiegi okoliczności, czasem aż nierzeczywiste. Bo kim okaże się tajemniczy mężczyzna, który będzie nowym wykładowcą na uczelni? Gdzie w tej skomplikowanej układance znajdzie swoje miejsce przyszły szef dziewczyny? Jakie decyzje będzie musiała podjąć, gdy na jej drodze pojawi się przystojny lekarz? Posłucha rozumu czy jednak głosu serca?  

(opis z Lubimy Czytac.pl)

Co się ze mną działo? To ja miałam mieć kontrolę nad wszystkim, a czułam, że zaczynam ją tracić.

Julia to młoda dziewczyna, która musiała szybko dorosnąć i radzić sobie sama. Próbowała również zastąpić swojej młodszej siostrze rodziców, co nie było wcale takie proste. Dziewczyna robiła wszystko, by zarobić na ich utrzymanie, dlatego również była kelnerką i tańczyła w klubie nocnym. Gdy Dorota ma urodziny, namawia Julię na imprezę, którą proponują im faceci spotkani w tramwaju. Jak się okazuje, była to dzika impreza pod nieobecność właścicieli domu. Gdy nagle wpada właściciel i wzywa policję, jedyną osobą, która nie uciekła, bo jakby ją wmurowało, była właśnie nasza bohaterka. W ten sposób spotyka, jak się jej wtedy wydaje, wielką miłość. Poddaje się temu uczuciu w całości, jednak gdy powiadamia faceta, że jest dziewicą, on ją wyśmiewa i kończy amory. Dziewczyna czuje się upokorzona i cieszy się, że nigdy więcej się nie spotkają. Cóż bardziej mylnego.

Alexander po przeżyciach w Stanach postanawia wrócić do Polski. Ponawia kontakt z rodziną, od której kiedyś uciekł. Nie jest w stanie zaufać nikomu i wszędzie widzi spisek, tak jakby każdy chciał dobrać się do jego pieniędzy. Do dziewczyny czuje pożądanie, ale czy coś więcej? Nie chce z nią być, bo uważa, że go tylko wykorzysta, ale też nie potrafi ot, tak o niej zapomnieć. Był pewien, że jej więcej nie spotka, jednak jest to przyjaciółka jego brata, która często bywa w ich rodzinnym domu. Nie ma sposobu, by się nie spotykali. Mimo prób trzymania się z daleka spędzają ze sobą noc, po której Alex zostawia odpowiednią zapłatę dla dziewczyny. Nie spodziewa się, jak to zmieni jego nie tylko życie, ale i sposób myślenia.

Uczucia między bohaterami to istna jazda bez trzymanki. Kłótnie są właściwie na porządku dziennym. Alex w jednej chwili jest czuły i sympatyczny, a po chwili traktuję Julię jak dziewczynę do towarzystwa. Mimo wszelkich wyjaśnień i zapewnień totalnie nic do niego nie dociera. Dziewczyna otwarcie mówi o swoich uczuciach, jednak jest to dla niej zgubne.

Przyznaje, że jest to moje pierwsze spotkanie z autorką i w sumie trochę się zawiodłam. Słyszałam wiele dobrego o tej książce. I myślałam, że ten grubasek dostarczy mi wiele emocji, jednak więcej tu było złości niż tych pozytywnych. Bohaterka jest jak takie naiwne dziecko, które uważa, jak będzie faceta przekonywać, że kocha i to szczerze ten rzuci się jej do nóg. Niestety to tak nie działa. Facet otwarcie mówi, że nic z tego, a ta dalej się do niego pcha, zamiast odpuścić. Poza tym jej ciągłe narzekania po pewnym czasie są irytujące. Akcja całej historii jest również zbyt rozwleczona, co mnie trochę męczyło, bo można to było spokojnie trochę okroić. Zbyt wiele zbędnych informacji i opisów. Powieść jest podzielona na rozdziały, zbyt długie i nużące. Jednak sama okładka przyciąga wzrok i jest dość tajemnicza.


 

- Myślisz, że jestem w stanie tak od ręki wybaczyć ci wszystko? Puścić w niepamięć? Zaakceptować to, co opowiedziałeś, i wpaść w twoje ramiona jak totalna idiotka?[...]

Za możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu:

8 komentarzy:

  1. Szkoda, że ogólnie się zawiodłaś. Ja póki co nie mam tej książki w swoich planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że lektura tej książki była tak nie udana. :) Okładka wygląda ładnie i zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że się zawiodłaś, ale dziękuję za ostrzeżenie. Ja nie zamierzam jej czytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo książka mnie zaciekawła okładka i tytułem, ale szkoda, że Ty się zawidołaś, teraz mam mieszane uczucia :/

    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabuła zbyt przewidywalna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że książka Cię zawiodła, ale ja być może dam jej szansę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że to taka klapa, bo gdy zobaczyłam okładkę i przeczytałam kilka pierwszych słów opisu to myślałam, że będzie coś fajnego a tu nuuuda :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zaczytana Ola , Blogger