Bogaty i grzeszny- Meghan March

- Człowiek nigdy nie jest tak naprawdę uwiązany w jakimś miejscu. Zawsze ma się wybór.


Tytuł: Bogaty i grzeszny


Cykl: Bogactwo i grzech (tom 1)


Liczba stron:300


Wydawnictwo: Editio Red




Przesiąknięta nienawiścią wspólna przeszłość od lat zatruwa życie Riscoffów i Gable’ów. Wojna między rodzinami przeszła już do legendy. Nawet mieszkańcy miasta byli zmuszeni opowiedzieć się po jednej ze stron. W takich warunkach związek kogokolwiek z Riscoffów z kimkolwiek z Gable’ów nie miał najmniejszych szans powodzenia. Kiedy więc wbrew zdrowemu rozsądkowi Lincoln Riscoff dał się oczarować idealnie pięknej Whitney Gable, na drodze do ich szczęścia stanął cały świat. W rodzinie Riscoffów wszystko, łącznie z najbardziej osobistymi sprawami, było podporządkowane pomnażaniu majątku i dbaniu o władzę.

I Whitney, i Lincoln prędko zrozumieli, że łącząca ich więź to prawdziwa miłość. Byli gotowi na przeciwstawienie się presji obu klanów. Ale w grze niespodziewanie pojawił się ten trzeci. Ricky Rango, wschodząca gwiazda rocka i bożyszcze nastolatek, mógł mieć niemal każdą kobietę, jednak za cel postawił sobie zatrzymanie przy sobie Whitney. Musiała być jego, chociaż w sercu Ricky’ego nie było wobec niej szczerych uczuć...


Ta gorąca historia to pierwsza część trylogii Bogactwo i grzech, opowiadającej o dramatycznym związku dwojga młodych ludzi. Pokochali się mimo ponad stuletniej waśni własnych rodzin — i nie widzieli świata poza sobą. Jak więc mogło dojść do tego, że rozdzielił ich inny mężczyzna? Dlaczego Whitney zdecydowała się złamać serce sobie i ukochanemu Lincolnowi? Jakie mroczne sekrety ukrywała? I czy kiedykolwiek uda jej się odkupić grzechy, których nie popełniła?


Popełnionych grzechów nie odkupisz nawet za miliard dolarów. 
 (opis z Lubimy Czytac.pl) 

-O tym, jak to się skończy, zdecydujemy my sami. Nikt inny. I o ile mi teraz nie powiesz, że nic dla ciebie nie znaczę, to ja nie pozwolę, aby to się skończyło.
 
Whitney Gable to bohaterka, która pragnęła uciec ze swojego miasteczka i ciągłej walki między jej rodziną a rodziną Riscoffów. Udało jej się wyjść za mąż za osobę, którą myślała, że kocha i to z wzajemnością. Na początku może i tak było. Jednak gdy jej mąż Ricky Rango zaczął zdobywać sławę i to dzięki Whitney, bo to ona pisała dla niego piosenki, zupełnie się zmienił. Jak to bywa w świecie gwiazd, woda sodowa uderzyła mu do głowy. Gdy dziewczyna chciała się rozwieźć, ten postanowił zniszczyć jej życie. Wiedział, że ma oddanych fanów i przekazał on im, że ona chce mu zniszczyć życie, a nawet zabić. Pech chciał, że przedawkował i zmarł. Oczywiście Whitney nie miała już życia i musiała uciekać. Została zmuszona do powrotu po 10 latach do swojego miasteczka.

Lincoln Riscoff jest, można powiedzieć podporządkowany rodzinie i jej interesom. Jego dziadek, który wszystkim zarządza, jest bardzo władczy i nieustępliwy. Zadaniem Lincolna jest znalezienie żony i przedłużenie rodzinnej tradycji i całkowite przejęcie biznesu. Gdy na swojej drodze spotyka kobietę, w której zakochuje się wręcz od pierwszego wejrzenia, nie zdaje sobie sprawy, kim jest. Gdy po spędzonej razem nocy dziewczyna ucieka, on robi wszystko by ją znaleźć i dowiedzieć się kim jest. Tylko ta informacja wszystko komplikuje. Ona wychodzi za innego i wyjeżdża. Gdy po 10 latach wraca, jego uczucia nadal są takie same, a może i mocniejsze.

Powiedziałabym, że jest to trochę współczesna historia Romea i Julii. Niestety nie jest to powieść jednotomowa, przez co ciekawość zwycięża i już chętnie przeczytałabym kolejną część. Ta książka pokazuje jak urazy sprzed lat, które przechodzą na kolejne pokolenia, coraz bardziej kwitnął, tylko czy ma to aż tak ogromne znaczenie dla najmłodszego pokolenia? Przecież każdy powinien żyć na nowy rachunek, a nie wbijać się w dalsze urazy i to, co kto komu zrobiłam ileś lat temu. Było minęło. Przez takie wojny dwoje ludzi, którzy są wręcz sobie przeznaczeni, nie mogą być ze sobą. Bo przecież są wrogami. Jedni drugim zabrali wszystko i na dodatek zniszczyli. Tylko nie każdy z rodziny jest zawistny i ma w sobie tyle nienawiści co reszta.

Pierwszy raz miałam styczność z twórczością Meghan March, ale po tej książce wiem, że nie ostatnia. Dość długo omijałam jej książki, aż w końcu stwierdziłam, a co mi tam trzeba w końcu zobaczyć cóż to za autorka, że ma takie osiągnięcia. To był dobry strzał. Wszystko jest napisane prosto i w takiej kolejności, że dobrze możemy się zapoznać z całą historią. Nie ma zbędnych opisów i jest dość duża ilość dialogów. Czyta się dość szybko, bo całość jest podzielona na krótkie rozdziały. Poznajemy historię jak się poznali oraz sytuację. kiedy Whitney wróciła do miasteczka po 10 latach. Okładka jakość specjalnie mnie nie porwała, ale nie jest najgorsza. Najbardziej z całości podoba mi się złoty napis tytułu książki. Tak wiem, ciacho też jest niezłe na okładce, ale już trochę mi się przejadły takie obrazki. Podsumowując, jest to historia godna przeczytania. Polecam.

-Nie nienawidzę cię. Nigdy cię nie nienawidziłem. Nie potrafiłbym. Ty tego nie zrobiłaś i ja też nie. Ja zostawiłem to za sobą. Myślę, że pora, abyś i ty o tym zapomniała.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu: 




6 komentarzy:

  1. Jakoś bardzo mnie nie ciągnie do poznania twórczości tej autorki, ale w ostatnim czasie dużo osób ją poleca, a ja mam jeden tytuł innej jej powieści zapisany. Myślę, że na razie na nim się skupię.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka fajna. Ale tytul trochę mnie odrzuca. To chyba nie typ literatury, który mnie pociąga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłość i dramat, coś dla mnie hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie klimaty, więc jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie do końca gatunek, który najbardziej lubię, natomiast może kiedyś w przyszłości uda mi się sięgnąć po tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiła mnie ta książka :D Zapisałam sobie tytuł :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zaczytana Ola , Blogger