Więcej niż on- Jay McLean


I tak staliśmy.
Może kilka godzin, może kilka sekund- nie miało to znaczenia. Czas nie istniał.

Tytuł:Więcej niż on


Cykl: Więcej


Liczba stron: 352


Wydawnictwo:Wydawnictwo Kobiece



Romantyczna powieść Jay McLean, autorki bestsellerów Więcej niż ona i Więcej niż my

Każdego ranka masz wybór: możesz dalej śnić lub obudzić się i ruszyć w pogoń za marzeniami.

Będę żyć dla siebie i tylko dla siebie.
Randki były naprawdę ostatnią rzeczą, na jaką miałam teraz ochotę. A powinnam była zrobić tyle rzeczy. Chyba po prostu nie rozumiałam, że mamy tak mało czasu. Może nasze dusze są splecione tak, że jeśli on przestaje oddychać, to ja też. Jeśli on umrze, ja umrę razem z nim.
Ale żyłam. Byłam przytomna. Lecz nie zobaczyłam go już potem.
Nie przyszedł do mnie. Po prostu odszedł.

Logan i Amanda nie widzieli się przez rok. On uciekł do Afryki, a ona próbowała żyć dalej bez niego dzięki wsparciu brata i przyjaciół. Gdy chłopak powraca, musi rozliczyć się z przeszłością. Amanda postanawia mu w tym pomóc. Razem próbują posklejać swoje „złamane” serca. Jednak czy jest jeszcze dla nich szansa?

(opis z Lubimy Czytac.pl) 

Chciałam powiedzieć mu, że ja też za nim tęskniłam. Każdego dnia. Ale to by nas nie uratowało. Nie zmieniłoby przeszłości.

Przyznaje się od razu, że nie miałam okazji czytać 1 i 2 części tej serii, co trochę utrudniło mi zrozumienie całości historii. Myślę jednak, że w książce jest na tyle odniesień do tego, co się stało iż w momencie skończenia książki wszystko staje się jasne.

Amanda to zraniona dziewczyna jednak nie tylko psychicznie, ale i fizycznie. Została zaatakowana i prawie zgwałcona. Teraz boi się zostać sama w domu, spać w ciemności, nawet swojego cienia. Jej brat Ethan robi wszystko by pomóc siostrze, nawet kosztem własnego życia. Wszystko ustala tak, żeby zawsze dziewczyna była z kimś. Ciągłe koszmary, które atakują ją w nocy, są jak szpilka wbijana w serce. Precyzując czemu, otóż atak ten był również na jej można powiedzieć byłego chłopaka Logana. Po wszystkim, gdy Amanda obudziła się w szpitalu, okazało się, że chłopak zniknął. Zostawił ją.. Nie mogła sobie z tym wszystkim poradzić, stąd koszmary i ciągły strach. Jednak nie chce dać się pokonać swoim koszmarom i próbuje żyć jak normalna nastolatka. Gdy pewnego razu wybiera się z przyjaciółmi na domówkę, nie spodziewa się, że spotka tam właśnie jego, Logana.

Logan mając za sobą trudne dzieciństwo, tak naprawdę całe życie próbuje się pozbierać. Amanda była jego światełkiem, które jego biologiczny ojciec chciał zgasić na dobre. Chłopak nie mógł sobie tego wybaczyć, obwiniał siebie i gdy nie mógł się z tym uporać, stwierdził, że dziewczynie będzie lepiej bez niego, że ułoży sobie życie z kimś lepszym i będzie bezpieczna. Postanowił wyjechać i odciąć się tak naprawdę od wszystkich. Jedynie kontaktował się czasami ze swoim przybranym tatą. Miejsce, w którym się znalazł, właściwie go bardzo dużo nauczyło. Zobaczył, jak ludzie umierają oraz jak niektórzy żyją. Starał się pomagać innym, jednak nie umiał pomóc sobie. Po roku postanowił wrócić, jednak nikogo o tym nie poinformował, do czasu..

Ich spotkanie wywołało falę wspomnień tych dobrych, a zarazem tych bardzo złych. Amanda próbowała zachowywać się, jakby się nic nie stało, ale nie do końca jej to wychodziło. Ta złość, ten żal cały czas w niej siedziały. Nie mogła w dalszym ciągu zrozumieć, dlaczego ją zostawił. To było pytanie, na które, Logan chciał wszystko odbudować. Starał się znów zyskać zaufanie Amandy, żeby mu wybaczyła. Początkowe ich spotkania były na zasadzie unikania wszelkich miejsc, gdzie mogli spotkać kogoś znajomego. Nie chcieliby byli oceniani, że znów próbują coś stworzyć. Z czasem Amanda czuła się coraz gorzej, że ciągle okłamuje Ethana, który w końcu zaczął choć trochę żyć własnym życiem. Obydwoje wiedzieli, co może się stać, jak to się wyda.

Czy mimo wszystko uda im się być szczęśliwym? Wygląda to na wielką miłość, która jest w stanie pokonać wszystko, również to, co się stało. Logan starał się za wszelką cenę znów nie zawieźć Amandy. Czy mimo dalszych przeciwności losu oraz wielu osób ich miłość przetrwa? Czy Ethan pogodzi się z decyzją Amandy? Polecam się przekonać, ale zaczęłabym od 1 części serii :)

Książka jest podzielona na rozdziały, jedne dłuższe, drugie krótkie. Mamy również podzielenia na perspektywę Amandy, jak i Logana. Powieść napisana prostym językiem, zrozumiałym dla każdego. Jest sporo dialogów, przez co nie da się nudzić. Mogłabym nawet powiedzieć, że są fragmenty całkiem zabawne, więc można się również pośmiać. Okładka przestawia zakochaną parę, więc prosto i w tematyce książki. Podoba mi się ładnie wyróżniony tytuł książki, natomiast autor jest poniżej zwykłą formą.






-Twoją dziewczynę prawie zgwłacono, a ty zwyczajnie nawiałeś, nie? To w twoim stylu. Tak po prostu spierdolić?-[...]- Wyjechałeś, kurwa. I tylko ja jej zostałem. To ja musiałem wysłuchiwać jej koszmarów, jej wrzasków po nocach.


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu:
 

4 komentarze:

  1. Ja jednak wolałabym przeczytać wcześniejsze tomy. Wolę zachować chronologię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaję się być bardzo ciekawa i godna uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż miałam kiedyś taką koszulkę jak chłopak na okładce :D

      Usuń

Copyright © 2014 Zaczytana Ola , Blogger